Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to bezpłatne zajęcia edukacyjno-rehabilitacyjne. Program dotyczy dzieci posiadających opinię o potrzebie wczesnego wspomagania. Realizowany jest od chwili wykrycia niepełnosprawności do momentu rozpoczęcia nauki w szkole.
Zajęcia realizowane są przez zespół specjalistów, mających przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym (m.in. wady narządów ruchu, opóźniony rozwój intelektualny, autyzm, wady wymowy, choroby przewlekłe i genetyczne zaburzające rozwój).
W skład naszego zespołu wchodzą:
- pedagog-terapeuta
- psycholog dziecięcy
- terapeuta integracji sensorycznej
- oligofrenopedagog
- logopeda, neurologopeda, surdologopeda
- fizjoterapeuta
- psychiatra
W ramach programu realizujemy:
- terapię psychologiczną
- terapię logopedyczną
- terapię integracji sensorycznej
- rehabilitację
- zajęcia prowadzone są w dogodnej lokalizacji, a ich przebieg jest ustalany indywidualnie z rodzicami dziecka
Jak skorzystać z pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej?
Aby skorzystać z zajęć wczesnego wspomagania rozwoju, rodzic powinien:
- Udać się do poradni psychologiczno-pedagogicznej właściwej dla miejsca zamieszkania, pobrać komplet dokumentów i zarejestrować dziecko na badanie psychologiczne.
- Wypełnić wniosek o wydanie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju.
- Poprosić lekarza specjalistę o wydanie zaświadczenia o stanie zdrowia dziecka i rodzaju dysfunkcji.
- Poprosić nauczyciela w przedszkolu lub zerówce szkolnej o pisemną opinię o dziecku.
- Powyższe dokumenty (wniosek rodzica, zaświadczenie lekarskie, wynik badania psychologicznego, opinię nauczyciela) złożyć do poradni psychologiczno-pedagogicznej.
- Jeśli decyzja zespołu orzekającego będzie pozytywna, opinię o potrzebie wczesnego wspomagania należy dostarczyć do naszej placówki.
- Podczas pierwszego spotkania z rodzicem i dzieckiem, zespół wspólnie ocenia potrzeby dziecka, wyznacza rodzaj zajęć oraz ich ilość w miesiącu.